Relaxace v maximálním soukromí. Moderní sauny upevňující imunitu. A také relaxační místnost pro kýžené chvilky pohody a uvolnění. Wellness Malická je spojením všeho, co k perfektně strávenému času pro sebe potřebujete. Neváhejte ani minutu a dopřejte si zasloužený relax. 

Finská sauna vytopená na 90°C, ochlazující bazén, teplá vířivá vana a také relaxační místnost, kam si můžete objednat i drobné občerstvení ze soukromého baru. Posuňte tak chvíle relaxace na vyšší úroveň dobrou kávou, čajem nebo sladkostí z aktuální nabídky. 

Náš bar je vám k dispozici také pro soukromé účely. Rezervujte si ho společně s naším wellness jen pro sebe v rámci rodinných oslav, oslav výročí nebo pro intimní chvíle, kdy nechcete být nikým rušeni, přesto toužíte po maximálním luxusu a komfortu i po stránce občerstvení, nejen relaxace. 

Crrr, je čas na odpočinek! Rezervujte si termín návštěvy

8:00 – 13:00

13:00 – 22:00

(anonymní rezervace možná po telefonu)

V rámci našeho wellnessu můžete navštívit

V rámci našeho wellnessu můžete navštívit

(anonymní rezervace možná po telefonu)

DÁRKOVÉ POUKAZY JE MOŽNÉ ZAKOUPIT NA MÍSTĚ, NEBO NA TELEFONU: +420 776 500 729

Často se nás ptáte

Ano, máme platební terminál, platba kartou není problém.

Ano, nabízíme naprostou diskrétnost a soukromí.

Ano, stačí nám zavolat telefonem, který je umístěný v odpočinkové místnosti. Objednávku vám doneseme až ke dveřím.

1. V sauně využijete žabky, plavky ale nechte doma!
Dnes je už téměř pravidlem, že v každé sauně dostanete k zapůjčení čisté prostěradlo a osušku. Proto můžete vlastní vybavení nechat doma. Pravidla saunování nedovolují plavky – a to čistě z hygienických důvodů.

2. Do sauny nechoďte ani hladoví, ani příliš najezení.
Dát si poctivý nedělní oběd a pak hned vyrazit do sauny, není úplně dobrý nápad. Zpracovávání jídla v žaludku zatěžuje tělo, což by mohlo být v sauně na obtíž. Stejně tak není dobré chodit do sauny hladový, neboť by se vám z horka mohlo dělat nevolno. Ideální je tedy najíst se zhruba 2 hodiny před saunováním.

3. Co všechno udělat v šatně před saunováním?
V sauně se vysvlékněte a všechny cenné věci si odložte. Nezapomeňte si z těla také sundat veškeré kovové předměty (piercing nebo šperky), které by vás při saunování mohly nepříjemně pálit. Dámy by se také měly odlíčit, aby jim make-up neucpával při saunování póry.

4. Před saunou je povinné se osprchovat.
Jakmile budete připravení na saunování, měly by vaše kroky směřovat do sprchy. Před saunováním je totiž z hygienických důvodů nutné umýt se. Poté se nezapomeňte osušit. Suchá pokožka se při saunování začíná potit dříve než mokrá kůže.

5. Konečně do sauny! Jaká jsou pravidla saunování?
Po úvodních procedurách můžete konečně vyrazit do sauny. Začátečníkům doporučujeme nejprve začínat v saunách, kde je nižší teplota – například 70 stupňů. Při vstupu do sauny si vyberte místo, na které položte prostěradlo. Saunovat bychom se měli ideálně nazí, pokud je vám ale nahota nepříjemná, omotejte si kolem sebe prostěradlo.

6. Jakou polohu v sauně zvolit?
Pro ideální termoregulaci se doporučuje si v sauně na prostěradlo lehnout. Při klasickém sedu totiž dochází k většímu rozdílu mezi teplotou hlavy a spodní části těla, což nemusí některým lidem dělat dobře. Vždy ale platí pravidlo, že byste se měli v sauně chovat tak, aby to bylo příjemné hlavně vám. Ze začátku proto můžete vyzkoušet vícero poloh. Myslete také na to, že ve spodních lavicích je vždy menší teplota než v horních patrech. Začátečníci by proto měli volit nejprve tato místa.

7. Pravidla saunování mluví jasně: V sauně buďte maximálně 15 minut.
Jedno saunovací kolo by mělo ideálně trvat mezi 8 až 15 minutami. Ve většině saun najdete u vstupu přesýpací hodiny, které si po vstupu do sauny můžete nastavit na váš čas příchodu. Právě na nich můžete sledovat čas pobytu. Při saunování ale poslouchejte hlavně vaše tělo, které vám nejlépe řekne, kdy má dost. Pravidla saunování říkají, že saunování není závod, kdo déle vydrží, ale především zábava a relaxace.

8 Po sauně následuje rychlé zchlazení.
Principem saunování je rychlé zahřátí s následným prudkým zchlazením. Právě tyto změny teplot mají příznivé účinky na náš imunitní systém. V klasické sauně je nejlepší po saunování skočit do ochlazovacího bazénku. Ještě před tím je ale nutné se krátce osprchovat vodou – a to z hygienických důvodů.

9. Po saunovacím kole následuje odpočinek.
Po každém saunovacím kole si dopřejte odpočinek. Sedněte si na sedačku nebo si lehněte na lehátko, zavřete oči a relaxujte. Nezapomínejte také dostatečně pít, neboť při saunování se tělo dehydratuje. Každý odpočinek mezi koly by měl trvat minimálně 10 minut.

10. Kolik saunovacích kol si dopřát?
Začátečníci by si měli dopřát maximálně tři saunovací kola. Je ale možné, že se už po jednom kole budete cítit vyčerpaní. Za žádných okolností své tělo nepřepínejte. Saunování totiž z našeho těla
vyplavuje škodliviny a urychluje průběh nemocí. Pokud byste to se saunováním přehnali, mohli byste se rozstonat nebo být další den nepříjemně unavení.

1. Dítě od 1 roku, které zvládá základní hygienické návyky, je vždy v doprovodu rodiče.

2. Saunový svět je bezplavková zóna.

3. Před vstupem do saunovacího prostoru se vy i dítě osprchujte teplou vodou a mýdlem a osušte se ručníkem.

4. Při pobytu v prohřívárně sledujte své dítě, zda se mu dobře dýchá a zda příliš nečervená.

5. Délka pobytu v prohřívárně je individuální podle momentálního stavu a potřeb dítěte, obvykle 3-10 minut. V prohřívárně dítě zabavte např. říkankami, slovními hrami nebo povídáním.

6. Ochlazování začněte osprchováním vlažnou až mírně teplou vodou, samotné ochlazování provádějte buď postupným ochlazováním proudu vody ve sprše nebo pobytem na chladném vzduchu. Děti není potřeba nutit ponořit se do ochlazovacího bazénku.

7. Po dostatečném ochlazení následuje buď krátká relaxační fáze v odpočívárně nebo další vstup do prohřívárny. Vhodné je aplikovat
2 – 4 cykly.

8. Po dokončení saunování dopřejte sobě i svému dítěti alespoň 10 minutový odpočinek v odpočívárně. Zde používejte suchý ručník či osušku.

9. Dítě by mělo do sauny chodit dobrovolně, nemá smysl jej nutit, pokud se mu nechce.

10. Dodržujte pitný režim. Nejvhodnějšími nápoji jsou vlažný čaj nebo voda, případně ředěné ovocné šťávy. Studené nápoje dětem nepodávejte.

11. Mějte na paměti, že Vaše dítě vydrží mnohem méně než Vy. Pro příjemný pocit ze saunování platí pravidlo někdy je lepší méně nežli více. A pokud se chcete k saunování vracet, platí to dvojnásob.

12. Před opuštěním sauny důkladně vysušte dítěti vlasy a přiměřeně ho oblečte.

Kontakty
+420 776 500 729

Malická 475/17, 301 00 Plzeň 1 – Severní Předměstí

malicka@plzenskasauna.cz